City

Kontakt

FAQ / Ofte stillede spørgsmål

Koncept

  • Hvordan fungerer Early Bird?

    Se mere om Early Bird konceptet her


  • Hvornår kommer bordene på Early Bird?

    Fra midnat kan du se bordene til den samme aften.
    Restauranterne styrer selv deres borde på earlybird.dk, og derfor kan der komme flere restauranter på i løbet af dagen. Ligesom restauranten kan lukke ned for sine borde eller åbne flere borde i løbet af dagen.
  • I hvor lang tid har jeg mit bord?

    Bordet er dit i 2 timer fra den angivne starttidspunkt. (Medmindre andet er angivet under den konkrete menu)

    Hvis du kommer senere end det angivne starttidspunkt, har du desværre stadig kun bordet i 2 timer fra det oprindeligt angivne starttidspunkt.

    Oversagen til du har bordet i 2 timer er, at restauranten kan have gen-booket bordet til andre gæster efter de 2 timer, hvilket er en vigtig årsag til, at restauranterne kan sælge deres menuer så billigt på Early Bird.
  • Kan man kombinere Early Bird menuen med andre rabatordninger?

    Nej, man kan ikke kombinere Early Bird menuen med andre rabatordninger.
  • Har Early Bird en app til iPhone, Android eller andre smartphones?

    Ja. Du kan hente app'en gratis til både iPhone og Android her:
  • Tilbyder I vegetariske menuer?

    Vores samarbejdsrestauranter beslutter selv, hvilke menuer de ønsker at sælge på Early Bird. En håndfuld af restauranterne tilbyder i stigende grad vegetariske menuer - og disse fremgår under de enkelte menubeskrivelser. Du kan vælge filteret 'vegetar' i restaurantoversigten for at se, hvilke restauranter der altid eller ofte tilbyder vegetariske menuer.
  • Må jeg tage små/mindre børn med?

    Det kan vi ikke svare på, da det ligger uden for vores koncept.

    Vi anbefaler dog, at du selv tager kontakt til den pågældende restaurant og efterspørger muligheden for at købe bord gennem Early Bird til f.eks. dig og din ledsager med plads til mindre børn ved bordet (eller købe til dem til fuld pris i restauranten).
  • Er drikkevarer inkluderet?

    Købet inkluderer det, der står beskrevet i menuen.

    Nogle resturanter har valgt at inkludere drikkevarer, men de fleste har ikke inkluderet drikkevarer.

    Hvis restauranten har valgt at inkludere drikkevarer, så står det beskrevet i menuen.

Køb

  • Hvordan køber jeg et bord på earlybird.dk?

    Hvis du finder en spise- eller baroplevelse, du ønsker at købe på Early Bird så tryk på ”BOOK BORD”.

    Herefter skal du vælge antallet af personer samt tidspunktet, du ønsker at købe bord til. Hvis restauranten/baren tilbyder mere end én menu, skal du også vælge hvilke(n), du vil købe. Afslut ved at trykke "NÆSTE", som sender dig videre til betalingsprocessen.

    Efterfølgende modtager du en kvittering med referencenummer på sms og e-mail, som du blot fremviser i restauranten/baren (du behøver IKKE printe den).
  • Hvorfor kan jeg ikke vælge det antal personer, vi er?

    Restauranten/baren bestemmer selv antallet af borde og kuverter, som de vil tilbyde på earlybird.dk.

    F.eks. kan en restaurant have valgt kun at tilbyde et enkelt 4-personers bord til kl. 18.00, og dermed kan man kun købe et bord til 4 personer til den pågældende restaurant til kl. 18.00.
  • Kan jeg annullere et køb?

    Det er desværre ikke muligt at annullere et køb, men det er muligt at videregive bookingen til en anden.
  • Kan jeg ændre mit køb?

    Når du har booket og betalt på Early Bird, er det desværre ikke muligt at ændre købet (herunder tidspunkt, dato, menu eller øvrige ændringer).

    Du har dog altid mulighed for at kontakte restauranten og forhøre dig om muligheden for f.eks. at ændre tidspunktet.

Kvittering

  • Hvordan modtager jeg min købte kvittering?

    Når du har gennemført et køb på Early Bird, vil en kvittering med et referencenummer blive sendt til din indtastede e-mail og på SMS. Der kan gå op til 10 minutter, før du modtager både SMS og e-mail.

    Hvis du ikke har modtaget kvitteringen på e-mail, prøv da at tjekke dit spamfilter.
  • Jeg har kun modtaget min kvittering på SMS, men ikke på e-mail

    Dit køb fungerer som en helt normalt booking. Sålænge du har en kvittering på SMS, så er det fint.

    Hvis du ikke har modtaget kvittering på e-mail, men har behov for denne til f.eks. regnskab eller lignende, tjek venligst dit spamfilter.

    Hvis e-mailen heller ikke er at finde der, kontakt venligst vores kundeservice.
  • Jeg har købt et bord, men har ikke modtaget nogen kvittering?

    Hvis du har fået kvitteringen på SMS, så er det nok, når du skal fremvise din bestilling hos restauranten. Du behøver ikke vise både SMS og e-mail - kun én af delene. Hvis du hverken har modtaget SMS eller e-mail, prøv da at tjekke dit spamfilter. Hvis du stadig ikke har nogen kvittering, så tøv endelig ikke med at skrive eller ringe til os, så sender vi en ny.
  • Jeg har mistet mailen med min kvittering

    Du modtager din kvittering på både SMS og e-mail. Du behøver kun at fremvise enten SMS eller e-mail på restauranten, for at bekræfte din bestilling. Har du ikke modtaget din kvittering på henholdsvis SMS og/eller e-mail, og skal bruge den, er du velkommen til at skrive til Early Bird på [email protected], så sender vi dig en ny.
  • Hvordan indløser jeg min kvittering?

    Du fremviser blot din kvittering, som du har modtaget på e-mail og SMS, til restauranten. Du behøver ikke printe kvitteringen.
  • Hvor lang tid gælder en Early Bird kvittering?

    Gyldighedsperioden for din kvittering er selve købsdagen og fra det angivne starttidspunkt på kvitteringen og 2 timer frem (medmindre andet er angivet under den konkrete menu).

    Hvis du kommer senere end det angivne starttidspunkt, har du desværre stadig kun bordet i 2 timer fra det oprindelige starttidspunkt.

    Årsagen til, at du har bordet i 2 timer er, at restauranten kan have gen-booket bordet til andre efter de 2 timer, hvilket er en vigtig årsag til, at restauranterne kan sælge deres menuer så billigt på Early Bird.
  • Min kvittering er udløbet. Er mine penge så tabt?

    Da kvitteringen vedrører en vare, som kun udbydes af samarbejdsrestauranten/baren i et bestemt afgrænset tidsinterval, er kvitteringens gyldighed automatisk begrænset hertil. Du kan derfor desværre ikke få pengene retur for din kvittering.
  • Er det muligt at modtage kvitteringen på SMS?

    Ja, du modtager altid din kvittering på både SMS og e-mail ved køb på earlybird.dk. Du behøver blot vise en af delene som reservaionsbekræftelse hos restauranten.

Gavekort

  • Tilbyder Early Bird gavekort?

    Ja, vi tilbyder gavekort. Du kan læse mere og købe et gavekort her
  • Kan jeg benytte mit Early Bird gavekort i restauranten?

    Gavekort til Early Bird kan kun benyttes som betalingsmiddel på earlybird.dk, og kan således ikke benyttes nede i restauranten.

    Hvis værdien på gavekortet er større end beløbet i indkøbskurven, da modtager du et nyt gavekort på det resterende beløb via din e-mail, så snart købet er gennemført.
  • Hvilke restauranter/barer kan jeg bruge mit gavekort på?

    Du kan bruge dit gavekort til alle vores samarbejdsrestauranter og -barer. Gavekortet kan kun indløses på earlybird.dk - og ikke nede i restauranten.

    Du indtaster blot gavekortkoden i købsprocessen, så bliver værdien af dit gavekort fratrukket dit køb.
  • Hvad gør jeg, hvis værdien på mit gavekort er større end mit køb?

    Hvis værdien på gavekortet er større end beløbet i indkøbskurven, bliver der sendt et nyt gavekort til din e-mail med det resterende beløb, straks efter købet er gennemført.

    Hvis værdien på gavekortet er mindre end beløbet i indkøbskurven, betales det resterende beløb ved at trykke på "NÆSTE" i købsprocessen.
  • Kan jeg bruge flere gavekort på samme køb?

    Ja, det kan du godt. Først indtaster du den ene gavekode og trykker 'BRUG' - så bliver beløbet trukket fra. Herefter kan du gentage samme procedure med endnu en gavekode.

Nyhedsbrev

  • Jeg modtager ikke nyhedsbrevet, selvom jeg er tilmeldt?

    Vi udsender vores nyhedsbrev ca. en gang om ugen, når der kommer nye restauranter eller andre spændende nyheder. Der er dog ikke en fast dag, hvor vi udsender nyhedsbrevet. Du kan derfor godt opleve, at der kan gå op til et par uger, før du modtager noget fra os.

    Hvis du stadig ikke har modtaget nogen e-mail, så tjek venligst dit spamfilter eller prøv at tilmelde dig igen.

    Hvis du fortsat ikke modtager nogen e-mails, så skriv til os på [email protected]
  • Hvordan afmelder jeg nyhedsbrevet?

    Du afmelder dig vores nyhedsbrev i bunden af selve nyhedsbrevet, du har modtaget. Her finder du en knap, hvor du kan afmelde dig.

            Åbningstider kundeservice

             Mandag - fredag: kl. 11.00 - 17.00
             Lørdag, søndag & helligdage: Lukket
 

             Telefon: 71 99 71 10

             E-mail: [email protected]                                   

             Chat her (inden for åbningstiden)

                
             earlybird.dk ApS
             Gammel Mønt 25
             1117 København K
             CVR nr: 33 39 34 07

 

early bird instagram

Del din oplevelse på Instagram

#earlybirddk       @earlybirddk