Kontakt


Åbningstider kundeservice

Mandag, onsdag, torsdag & fredag: kl. 11:00-14:00
Tirsdag, lørdag, søndag & helligdage: Lukket

71 99 71 10
[email protected] (Svartid: 24 timer eller samme hverdag)

 

FAQ /Ofte stillede spørgsmål

Koncept

  • Kan jeg kun booke bord til i dag?
    Early Bird er et last minute koncept, hvor man kun kan booke på dagen.

    Du kan altså ikke booke frem i tiden. Så snart klokken bliver over midnat, vil du kunne booke bord på den nye dag.
  • Hvornår kommer bordene på Early Bird?
    Fra midnat kan du se bordene til den samme dag.

    Restauranterne styrer selv deres borde på earlybird.dk, og derfor kan der komme flere restauranter på i løbet af dagen.
    Ligesom restauranten kan lukke ned for sine borde eller åbne flere borde i løbet af dagen.
  • Hvordan fungerer Early Bird?
    Se mere om Early Bird konceptet her
  • Er Early Bird gratis?
    Early Bird er en gratis service, som du frit kan bruge, når det passer dig.

    Vi har dog et lille administrationsgebyr, som tilføjes under købsprocessen og kan ses i din booking.
  • Hvorfor kan jeg ikke booke bord på alle samarbejdsrestauranterne?
    Alle vores samarbejdsrestauranter har et login til vores system, og bestemmer selv, hvilke dage og tidspunkter de ønsker at benytte Early Bird.

    Derfor kan du opleve at nogle af vores samarbejdsrestauranter ikke benytter Early Bird i længere perioder, fx. hvis en restaurant har højsæson om sommeren.
  • Hvor ofte opdateres menuerne på Early Bird?
    Alle restauranterne har et login til earlybird.dk, hvor de selv opdaterer deres menuer, således at de menuer de udbyder via earlybird.dk er tilsvarende de retter/menuer de tilbyder til normalt betalende gæster fra gaden.

    Derfor svinger det fra restaurant til restaurant, hvor ofte de opdaterer deres menu på earlybird.dk.
  • Kan man blive garanteret udeservering?
    Desværre kan vi ikke garantere udeservering, men vi har lavet et søgefilter for de restauranter, hvor udeservering er en mulighed.

    Hvis man vil være garanteret udeservering, skal man aftale det direkte med restauranten inden man booker og køber via earlybird.dk
  • I hvor lang tid har jeg mit bord?
    Bordet er dit i 2 timer fra den angivne starttidspunkt. (Medmindre andet er angivet under den konkrete menu)

    Hvis du kommer senere end det angivne starttidspunkt, har du desværre stadig kun bordet i 2 timer fra det oprindeligt angivne starttidspunkt.

    Oversagen til du har bordet i 2 timer er, at restauranten kan have gen-booket bordet til andre gæster efter de 2 timer, hvilket er en vigtig årsag til, at restauranterne kan sælge deres menuer så billigt på Early Bird.
  • Kan man kombinere Early Bird menuen med andre rabatordninger?
    Nej, man kan ikke kombinere Early Bird menuen med andre rabatordninger.
  • Tilbyder I vegetariske menuer?
    Vores samarbejdsrestauranter beslutter selv, hvilke menuer de ønsker at sælge på Early Bird.

    En håndfuld af restauranterne tilbyder i stigende grad vegetariske menuer - og disse fremgår under de enkelte menubeskrivelser.

    Du kan vælge filteret 'vegetar' i restaurantoversigten for at se, hvilke restauranter der altid eller ofte tilbyder vegetariske menuer.
  • Må jeg tage små/mindre børn med?
    Det er desværre ikke en mulighed via vores koncept.

    Derfor anbefaler vi dig, at du selv tager kontakt til den pågældende restaurant og forhører dig om muligheden for at have små/mindre børn med i restauranten, når du booket via earlybird.dk
  • Er drikkevarer inkluderet?
    Købet inkluderer det, der står beskrevet i menuen.

    Nogle resturanter har valgt at inkludere drikkevarer, men de fleste har ikke inkluderet drikkevarer.

    Hvis restauranten har valgt at inkludere drikkevarer, så står det beskrevet i menuen.

Bestillinger & køb

  • Hvordan køber jeg et bord på earlybird.dk?
    Hvis du finder en spise- eller baroplevelse, du ønsker at købe på Early Bird så tryk på ”BOOK BORD”.

    Herefter skal du vælge antallet af personer samt tidspunktet, du ønsker at købe bord til. Hvis restauranten/baren tilbyder mere end én menu, skal du også vælge hvilke(n), du vil købe. Afslut ved at trykke "NÆSTE", som sender dig videre til betalingsprocessen.

    Efterfølgende modtager du en kvittering med referencenummer på sms og e-mail, som du blot fremviser i restauranten/baren (du behøver IKKE printe den).
  • Hvorfor kan jeg ikke vælge det antal personer, vi er?
    Restauranten/baren bestemmer selv antallet af borde og kuverter, som de vil tilbyde på earlybird.dk.

    F.eks. kan en restaurant have valgt kun at tilbyde et enkelt 4-personers bord til kl. 18.00, og dermed kan man kun købe et bord til 4 personer til den pågældende restaurant til kl. 18.00.
  • Kan jeg annullere et køb?
    Det er desværre ikke muligt at annullere et køb, men det er muligt at videregive bookingen til en anden.
  • Kan jeg ændre mit køb?
    Når du har booket og betalt på Early Bird, er det desværre ikke muligt at ændre købet (herunder tidspunkt, dato, menu eller øvrige ændringer).

    Du har dog altid mulighed for at kontakte restauranten og forhøre dig om muligheden for f.eks. at ændre tidspunktet.

Ordrebekræftelser

  • Hvordan modtager jeg min ordrebekræftelse?
    Når du har gennemført et køb på Early Bird, vil en ordrebekræftelse med et ordre id blive sendt til din indtastede e-mail og på SMS. Der kan gå op til 10 minutter, før du modtager både SMS og e-mail.

    Hvis du ikke har modtaget ordrebekræftelse på e-mail, prøv da at tjekke dit spamfilter. Det er helt fint blot at fremvise ordrebekræftelsen på SMS.
  • Jeg har kun modtaget min ordrebekræftelse på SMS, men ikke på e-mail
    Dit køb fungerer som en helt normalt booking. Sålænge du har en ordrebekræftelse på SMS, så er det fint.

    Hvis du ikke har modtaget ordrebekræftelse på e-mail, men har behov for denne til f.eks. regnskab eller lignende, tjek venligst dit spamfilter.

    Hvis e-mailen heller ikke er at finde der, kontakt venligst vores kundeservice.
  • Jeg har gennemført betalingen, men har ikke modtaget nogen SMS eller email bekræftelse?
    Hvis du har modtaget enten en SMS eller email kvittering, så er købet gået igennem. Du behøver kun én af delene.

    Bekræftelsen skal komme inden for max 3 minutter.

    Hvis du hverken har modtaget en SMS eller e-mail kvittering, prøv da at tjekke dit spamfilter.

    Hvis du stadig ikke har nogen kvittering, så er betalingen ikke gået igennem, og du må derfor prøve igen. Hvis den første betalingen skulle bekræftes med NemID, vil vi anbefale du prøver med MobilePay næste gang, da det er mere stabilt.
  • Hvordan indløser jeg min ordrebekræftelse?
    Du fremviser blot din ordrebekræftelse, som du har modtaget på e-mail og SMS, til restauranten ved ankomst.
    Du behøver ikke printe ordrebekræftelsen.
  • Hvor lang tid gælder en Early Bird ordre?
    Gyldighedsperioden for din ordrebekræftelse er selve købsdagen og fra det angivne starttidspunkt på ordrebekræftelsen og 2 timer frem (medmindre andet er angivet under den konkrete menu).

    Hvis du kommer senere end det angivne starttidspunkt, har du desværre stadig kun bordet i 2 timer fra det oprindelige starttidspunkt.

    Årsagen til, at du har bordet i 2 timer er, at restauranten kan have gen-booket bordet til andre efter de 2 timer, hvilket er en vigtig årsag til, at restauranterne kan sælge deres menuer med 1/3 skåret af prisen på Early Bird.
  • Min ordrebekræftelse er udløbet. Er mine penge så tabt?
    Da ordrebekræftelsen vedrører en vare, som kun udbydes af samarbejdsrestauranten/baren i et bestemt afgrænset tidsinterval, er ordrebekræftelsens gyldighed automatisk begrænset hertil. Du kan derfor desværre ikke få pengene retur for din ordre.
  • Er det muligt at modtage ordrebekræftelsen på SMS?
    Ja, du modtager altid din ordrebekræftelse på både SMS og e-mail ved køb på earlybird.dk. Du behøver blot vise en af delene som ordrebekræftelse, når du ankommer i restauranten.
  • Kan jeg få tilsendt en faktura til regnskabet?
    Den ordre e-mail du modtager, når du har lavet et køb, kan også bruges som faktura, da den indeholder alle informationskrav.

    Hvis du ikke har din ordre e-mail, kan du skrive en e-mail til vores kundeservice, hvor du beder dem gensende ordre e-mailen. Inkludér gerne dit ordre nr. (fremgår af banken), så vi nemt kan finde dig i systemet.

Gavekort & rabatkoder

  • Tilbyder Early Bird gavekort?
    Ja, vi tilbyder gavekort. Du kan læse mere og købe et gavekort her
  • Kan jeg benytte mit Early Bird gavekort i restauranten?
    Gavekort til Early Bird kan kun benyttes som betalingsmiddel på earlybird.dk, og kan således ikke benyttes nede i restauranten.

    Hvis værdien på gavekortet er større end beløbet i indkøbskurven, da modtager du et nyt gavekort på det resterende beløb via din e-mail, så snart købet er gennemført.
  • Hvilke restauranter/barer kan jeg bruge mit gavekort på?
    Du kan bruge dit gavekort til alle vores samarbejdsrestauranter og -barer. Gavekortet kan kun indløses på earlybird.dk - og ikke nede i restauranten.

    Du indtaster blot gavekortkoden i købsprocessen, så bliver værdien af dit gavekort fratrukket dit køb.
  • Hvad gør jeg, hvis værdien på mit gavekort er større end mit køb?
    Hvis værdien på gavekortet er større end beløbet i indkøbskurven, bliver der sendt et nyt gavekort til din e-mail med det resterende beløb, straks efter købet er gennemført.

    Hvis værdien på gavekortet er mindre end beløbet i indkøbskurven, betales det resterende beløb ved at trykke på "NÆSTE" i købsprocessen.
  • Kan jeg bruge flere gavekort på samme køb?
    Ja, det kan du godt.

    Først indtaster du den ene gavekode og trykker 'BRUG' - så bliver beløbet trukket fra. Herefter kan du gentage samme procedure med endnu en gavekode.

    Dog gælder følgende:

    Man kan bruge flere gavekoder med specifikke beløb som fx. én kode på 100kr. og én kode på 200kr., ved samme booking.

    Man kan kombinere en specifik gavekode på fx. 100kr. med en procentsat gavekode på fx. 10%, ved samme booking.

    Man kan ikke kombinere flere procentsatte gavekoder, altså én kode på 10% og én kode på 15%, ved samme booking.
  • Gavekort / rabatkode virker ikke
    Hvis gavekortet / rabatkoden ikke virker, så skal vi bede dig skrive fejlmeddelelsen og koden til kundeservice, der vil kigge på fejlen med det samme.
  • Kan jeg bruge mit gavekort på Special?
    Du kan desværre ikke bruge dit Early Bird gavekort på Special.

Take away

  • Kan en anden hente maden for mig?
    Ja, det er muligt at lade en anden person, end dig som køber, afhente maden.

    Det er dog vigtigt, at din ordrebekræftelse er videregivet til afhenteren, da restauranten kræver fremvisning af ordrebekræftelsen enten på sms eller email ved udlevering af menuen.
  • Hvad hvis man ikke kan nå at hente maden?
    Da ordrebekræftelsen vedrører en vare, som kun udbydes af samarbejdsrestauranten i et bestemt afgrænset tidsinterval, er ordrebekræftelsens gyldighed automatisk begrænset hertil.

    Det er god kutyme at give et kald til restauranten, hvis man bliver forsinket, men du kan desværre ikke få pengene retur for din ordre, hvis du skulle blive forhindret i at hente din mad.
  • Skal man stadig betale for emballagen nede på stedet?
    Restauranten pakker din menu i emballage, der vil være transportabel.

Barer

  • Hvor mange bar bookinger kan man lave samme dag?
    Det er kun muligt at booke én bar menu pr. dag.
  • Er man garanteret et bord?
    Nej, du er desværre ikke garanteret et bord med siddeplads.
  • Kan man både booke bord på en restaurant og bar samme dag?
    Ja, det er muligt både at booke en restaurant- og baroplevelse samme dag, hvis IKKE det er det samme sted, f.eks.:

    Kung Fu II, har både en restaurant- og barprofil på earlybird.dk
    I dette tilfælde kan man ikke booke en oplevelse til begge dele.

    Det er muligt at booke en spiseoplevelse hos f.eks. restaurant Naert, for så efterfølgende at indløse en bar-booking på Kung Fu II, senere på aftenen.
  • Hvad indeholder en bar menu?
    Alle barer har et login til earlybird.dk, hvor de selv opdaterer deres menuer.

    Menuerne der udbydes på earlybird.dk kan tilsvarende findes på barens eget drikke/vin- og cocktailskort, som tilbydes til normalt betalende gæster fra gaden.

Nyhedsbrev

  • Jeg modtager ikke nyhedsbrevet, selvom jeg er tilmeldt?
    Vi udsender vores nyhedsbrev ca. en gang om ugen, når der kommer nye restauranter eller andre spændende nyheder. Der er dog ikke en fast dag, hvor vi udsender nyhedsbrevet. Du kan derfor godt opleve, at der kan gå op til et par uger, før du modtager noget fra os.

    Hvis du stadig ikke har modtaget nogen e-mail, så tjek venligst dit spamfilter eller prøv at tilmelde dig igen.

    Hvis du fortsat ikke modtager nogen e-mails, så skriv til os på [email protected].
  • Hvordan afmelder jeg nyhedsbrevet?
    Du afmelder dig vores nyhedsbrev i bunden af selve nyhedsbrevet, du har modtaget. Her finder du en knap, hvor du kan afmelde dig.

Special

Svenske pakke henvendelser

  • Pakkelevering fra EarlyBird Delivery
    Vi får rigtig mange svenske henvendelser vedrørende pakkeleveringer.
    Ved spørgsmål omkring din pakkelevering bedes du henvende dig til det svenske firma EarlyBird Delivery, https://earlybird.delivery/ og deres kundeservice.

    För frågor om din paketleverans, vänligen kontakta det svenska företaget EarlyBird Delivery, https://earlybird.delivery/ och deras kundtjänst.